ошибка Alfa Romeo
Добавлено: 17 мар 2010, 16:44
Здравствуйте всем.
Столкнулся с проблемой:
Alfa Romeo 156 1.8 16v 1999 г.в. (Bosch Motronic M1.5.5 TS98) - не заводится. В мозгах висят две ошибки:
1. P1654 - как пишет AutoData - Intake manifold air control solenoid - circuit malfunction (Probable cause: Wiring, intake manifold air control solenoid). FiatECUScan при этом пишет: "The Variable Camshaft timing system is not sensed to respond correctly to the ECU commands.
- Check the camshaft position sensor, cam timing control solenoid valve and the circuits for opens, shorts and weak connections
- Ensure that the Variable Cam Timing system mechanical parts are not sticking, the oil pressure is sufficient, the passages are not blocked and that the control solenoid valve works correctly
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is intermittent. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. "
2. что-то про Evaporate emissin (EVAP) canister purge valve, номер ошибки, к сожалению, не помню.
В обоих случаях FiatECUScan пишет Signal to low
Волнует в первую очередь первая ошибка, думаю не заводится именно из-за нее. Так вот что смотреть? Какие именно датчики проверять?
Столкнулся с проблемой:
Alfa Romeo 156 1.8 16v 1999 г.в. (Bosch Motronic M1.5.5 TS98) - не заводится. В мозгах висят две ошибки:
1. P1654 - как пишет AutoData - Intake manifold air control solenoid - circuit malfunction (Probable cause: Wiring, intake manifold air control solenoid). FiatECUScan при этом пишет: "The Variable Camshaft timing system is not sensed to respond correctly to the ECU commands.
- Check the camshaft position sensor, cam timing control solenoid valve and the circuits for opens, shorts and weak connections
- Ensure that the Variable Cam Timing system mechanical parts are not sticking, the oil pressure is sufficient, the passages are not blocked and that the control solenoid valve works correctly
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is intermittent. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. "
2. что-то про Evaporate emissin (EVAP) canister purge valve, номер ошибки, к сожалению, не помню.
В обоих случаях FiatECUScan пишет Signal to low
Волнует в первую очередь первая ошибка, думаю не заводится именно из-за нее. Так вот что смотреть? Какие именно датчики проверять?